مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان:

ثبت‌نام اولیه درسامانه سماح رایگان است

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ثبت‌نام اولیه در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین امسال رایگان است و در صورت قطعی شدن اعزام از افراد هزینه دریافت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صادقی مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی‌ها در زمینه اعزام زائران برای اربعین حسینی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که کشور عراق تاکنون دو سهمیه ۳۰ هزار نفری برای کشور در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: سهمیه اعزام ۳۰ هزار نفری اول تائید شده، اما هنوز سهمیه ۳۰ هزار نفری دوم قطعی نشده است و منتظر اعلام رسمی از سوی دولت عراق هستیم.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه هنوز سهمیه استان‌ها برای اعزام به اربعین امسال مشخص نشده است، ابراز داشت: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت قرار است میزان سهمیه هر استان بر اساس درصد زائری که در سال ۹۸ در راهپیمایی اربعین حضور یافتند، محاسبه شود.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام از زائران برای اربعین امسال از روز گذشته در سامانه سماح آغاز شده است، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که این امر به صورت پیش ثبت‌نام است و هیچ هزینه‌ای برای آن از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند، اضافه کرد: همچنین آن‌ها باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و احتمالاً بر اساس قرعه کشی اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان کسانی که دو دُز واکسن را تزریق نکردند نباید در سامانه سماح ثبت نام کنند چرا که وضعیت آن‌ها در زمینه تزریق واکسن از وزارت بهداشت استعلام خواهد شد ودر صورت قطعی شدن اعزام از زائران هزینه دریافت خواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.