دبیر کارگروه اطلاع رسانی کرونا مشهد گفت: از امشب سه مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی در مشهد راه اندازی می‌شود و اتباع خارجی نیز می‌توانند اقدام به دریافت واکسن نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ایجاد مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در مشهد گفت: از امشب سه پایگاه واکسیناسیون به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد. این مراکز در معلم ۷۵، فرامرز عباسی ۳ و صبای غربی ۱۱ واقع در سیدی واقع شده است.

او افزود: با استانداری خراسان رضوی هم مکاتباتی انجام شد که طی آن اعلام کردیم ایجاد پایگاه‌های شبانه‌روزی واکسیناسیون صورت گرفته است؛ سایر اقدامات مانند لغو محدودیت تردد شبانه به استانداری و تشکیل جلسه ستاد مقابله با کرونا مربوط می‌شود.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر این سه مرکز تا ساعت ۲۴ فعال است، اما اگر پس از این ساعت هم کسی مراجعه کرد یا شهروندان برای دریافت واکسن در انتظار بودند، واکسن تزریق خواهد شد و کارکنان مرکز تا زمانی که مردم حضور داشته باشند، واکسیناسیون را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


مهاجران غیرقانونی هم واکسینه می‌شوند

رحیمی با اشاره به روند واکسیناسیون اتباع خارجی بیان کرد: در مراکز حاشیه شهر مشهد به تمام مهاجرانی که به کشورمان آمده‌اند، واکسن تزریق می‌شود؛ مهم نیست که این افراد به چه صورتی، اعم از قانونی یا غیرقانونی، وارد کشور شده باشند. هر کس تنها با همراه داشتن مدرکی که بتوان از طریق آن سنش را احراز کرد، می‌تواند واکسن دریافت کند.

او تصریح کرد: همراه داشتن کارت آمایش سرزمینی یا مدارک دیگر الزامی ندارد و افرادی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند نیز از این بابت که در مراکز واکسیناسیون، آن‌ها را به مراکز انتظامی و قضایی معرفی خواهند کرد، نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت واکسن‌شان را دریافت کنند.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از آن‌جا که مراکز حاشیه شهر در محلات مختلفی قرار دارند، متقاضیان می‌توانند پیش از مراجعه با سامانه تلفنی ۱۹۱ تماس گرفته و از آدرس دقیق این مراکز مطلع شوند.

لغو محدودیت تردد شبانه در مشهد به شرط انجام واکسیناسیون

حسنعلی امامی رئیس پلیس راهور مشهد گفت: محدودیت تردد شبانه همچنان در مشهد اجرا می‌شود و فقط افرادی که برای واکسن مراجعه می‌کنند، از این موضوع مستثنی هستند.

او افزود: مرکز بهداشت اطلاعات افراد را به ما اعلام می‌کند. مشخصات این افراد در سامانه مراکز بهداشت درج می‌شود و اسامی افراد از جریمه خود به خود حذف می‌شود.

رئیس پلیس راهور مشهد به لغو محدودیت تردد شبانه به صورت همگانی اشاره و ادامه داد: ما تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم و هر زمان که این موضوع را به ما اعلام کنند، آن را اجرا خواهیم کرد.

امامی در مورد افزایش تردد‌ها از زمان انتشار خبر لغو تردد شبانه بیان کرد: این چند شب افزایش تردد رخ داده و میزان تردد‌ها نسبت به گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. در مجموع هر شب حدود ۶۵ درصد تردد‌ها شامل جریمه می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.