رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان گفت: در چند ماه گذشته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت مسکن نیز دچار نوسان شد.

ناصر محمدی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در ۷ ماه گذشته، تنشی که در حوزه سیمان اتفاق افتاد، تأثیر چشمگیری بر افزایش قیمت نهایی ساختمان گذاشت.

او در رابطه با افزایش قیمت نسبت به سال گذشته افزود: قیمت سیمان نسبت به سال گذشته در یک مقطعی ۳٠٠ درصد و قیمت پروفیل، میلگرد و آلومینیوم نیز به شدت افزایش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان همچنین از اقدامات دولت جدید در راستای کنترل قیمت سیمان سخن گفت و اظهار داشت: دولت جدید با اقداماتی توانسته است بازار را تا حدودی کنترل کند؛ از آنجایی که سیمان در بورس عرضه می‌شود، حق کاهش عرضه از کارخانه‌ها گرفته شد.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام دولت موجب شد تا دست کارخانه‌هایی که فکر ایجاد تنش در عرضه و قیمت سیمان را در سر می‌پروراندند، بسته شود.

او از ابلاغیه وزارت صمت سخن به میان آورد و اضافه کرد: هفته پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان بورس، سازمان‌های صمت استان‌ها و کارخانه‌های تولید کننده سیمان ابلاغ کرد که عرضه سیمان نسبت به هفته‌های قبل نباید کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان در پایان صحبت هایش گفت: ساز و کار بورس بایستی سامان یابد؛ به این معنا که از فروش کالا به دلالان خودداری کرده و تنها به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان دارای پروانه کسب و انبار مناسب خدمات ارائه دهند؛ در این صورت قیمت مصالح ساختمانی با افت شدیدی رو به رو خواهد شد.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.