رئیس ادارە میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز از برگزاری اولین جلسه شورای اشتغال این شهرستان با محوریت اعطای تسهیلات به طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل‌خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صلاح نصرالهی رئیس ادارە میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز گفت: در اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان سقز مسائل و موارد مربوط به اعطای تسهیلات به طرحهای خود اشتغالی و مشاغل خانگی در این شهرستان مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

نصرالهی در این جلسه نوروزی ضمن تاکید بر لزوم تسريع در معرفي طرحهاي اشتغال آفرین توسط دستگاههای ذیربط ادامه داد: با توجه به اينكه سهم استان از محل اعتبارات مشاغل خانگي ۳۳ ميليارد تومان تعیین شده است بایستی تمامی تلاش خود را در جهت جذب سهمیه شهرستان از این مبلغ به کار گیریم.

در ادامه رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن اشاره به جذب ۹۵ درصدی میزان تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته در شهرستان سقز، عنوان کرد: در سال جاری اعطای تسهیلات به طرحهای پشتیبان مشاغل خانگی در اولویت قرار دارد و بیشتر تمرکز را براین محور قرار داده ایم.

در پایان نصراللهی، رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: با توجه به اینکه اکثر صنعتگران صنایع دستی در کارگاههای انفرادی مشغول فعالیت هستند، بایستی اعطای تسهیلات به طرحهای مشاغل خانگی مستقل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.