حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه توسعه و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از مراودات کالا در بندرامیرآباد با توجه به اتصال راهبردی به شبکه سراسری راه آهن از مزیت‌های کم نظیر این بندر در منطقه به شمار می‌رود، گفت: حمل ریلی کالا در این  بندر از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون، ۴۲ هزار و ۵۲ تن انواع کالای اساسی از بندر امیرآباد بوسیله حمل و نقل ریلی به سراسر کشور ارسال شده است، افزود: این میزان جابجایی در همسنجی با مدت مشابه پارسال بیانگر افزایش ۲۵ درصدی این بخش مهم از شقوق حمل و نقل است.

سعیدی پور انواع کالای اساسی را شامل گندم، روغن خوراکی، جو، گندم و ذرت عنوان کرد که از طریق ۲۵ کیلومتر خطوط ریلی داخلی بندر امیرآباد متصل به خطوط راه آهن سراسری به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

مدیرکل بندرامیرآباد حمل و نقل ریلی را ایمن ‏، اقتصادی‏ و سریع عنوان کرد و گفت: ۸۱۶ دستگاه واگن در این مدت از بندرامیرآباد به بازار‌های هدف جابجا شد که در این بخش نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش داشتیم.

سعیدی پور از تدوین برنامه‌های بندرامیرآباد در راستای افزایش حمل ریلی کالا با توجه به اتصال بندر به شبکه سراسری راه آهن و استفاده از ظرفیت بالقوه استان در تولید مرکبات و محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشور‌های حوزه دریای خزر با بهره گیری از اسکله رو ور ریلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.