نماینده تهران در مجلس گفت: در کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مجوزهای کسب و کار دسته بندی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار گفت: نسبت به صدور مجوز در گذشته به صورت ضعیف و بعضا گزینشی عمل شد. با وجود اینکه مجلس در این حوزه قوانینی گذاشت، باز هم کسب و کارهایی ماندند که در چارچوب قانون قرار نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: در کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، مجوزها دسته بندی شد، برخی مجوزها تأیید محور است که مقامات ذیربط باید تاییدیه دهند. برخی هم ثبت محورند، یعنی نیاز به دخالت دستگاه‌ها نیست و آنها فقط نظارت می‌کنند که ضوابط قانونی و احراز صلاحیت ها آیا صورت گرفته است یا نه.

نادران  تصریح کرد: اینکه آیا در موضوع تعارض منافع ذینفعان نسبت به صدور مجوز می تواند تصمیم بگیرد یا نه، مسئله مهمی است. به علاوه اینکه کسی بگوید پدرم سردفتردار بوده و در نتیجه من هم باید سردفتردار شوم، درست نیست. مثلاً این همه افراد صاحب صلاحیت هستند که می‌توانند وکالت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار