بزرگترین باغ موقوفه شهرستان مراغه با دستور ویژه رئیس اوقاف و امور خیریه کشور احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بازدید از باغ قاری چی مراغه، از اداره کل اوقاف استان آذربایجان شرقی خواست به احیای این باغ برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از نحوه رسیدگی، نگهداری و حفاظت از این موقوفه ارزشمند انتقاد و ابراز تاسف کرد.

او اضافه کرد: مستاجر با وجود چندیدن سال بهره برداری در نگهداری این موقوفه ارزشمند به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: احیای این موقوفه می‌تواند در اشتغال، تولید محصولات کشاورزی و تحقق نیت واقف بیشتر مفید فایده باشد و آذربایجان شرقی و مراغه، بیشترین باغ موقوفه را دارد و اجرای طرح بهره وری موجب احیای این باغ‌ها، ایجاد اشتغال تولید و درآمد برای امور خیریه می‌شود.

حجت الاسلام مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این بازدید گفت: وسعت فضای آموزشی، اداری و باغ این موقوفه نزدیک به ۸ هکتار است و فضای آموزشی، ساختمان‌ها و تاسیسات ایجاد شده این موقوفه همچنان حفظ و در اختیار شهروندان مراغه‌ای خواهد بود.

حجت الاسلام مطهری افزود: همه ۶ دانگ این موقوفه وقف ۴ مسجد شهر مراغه است، اما درختان و فضای این باغ در شرایط فعلی به علت بی توجهی مستاجر در بد‌ترین وضعیت نگهداری می‌شود و بخشی از درختان آن خشک شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به مراغه دستور احیای ۲۲ هکتار از باغ‌های این شهر را با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر کرد.

مستاجر باغ قاری چی مراغه در برخی مواردی این باغ را خودش اجاره داده و این موضوع باعث شده بود پارسال از این محل دستگاه‌های ماینر غیر مجاز کشف شود.

این باغ به مساجد شجاع الدوله، شیخ تاج، آشاقی کوچه و مسجد امام خمینی (ره) وقف شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.