با پایان برداشت ارقام زودرس و میان رس، کاربرداشت ارقام دیررس از باغات استان مرکزی آغاز شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هلو و شلیل از نظر رسیدن محصول در استان مرکزی به ارقام زودرس، میان رس و دیررس تقسیم می‌شود و اکنون با پایان برداشت ارقام زودرس و میان رس، کاربرداشت ارقام دیررس از باغات هلو و شلیل استان مرکزی آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

با آغاز برداشت هلو و شلیل از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های بارور استان پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۶۵ تا ۷۰ هزار تن محصول برداشت شود.

زارعی مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: میانگین برداشت هلو و شلیل در استان مرکزی ۱۸ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن محصول برداشت شود.

زارعی افزود: عمده باغات هلو و شلیل استان مرکزی در شهرستان خنداب واقع شده و این شهرستان رتبه اول سطح باغات این محصولات را به خود اختصاص داده است.

او اضافه کرد: محصولات تولیدی علاوه برتامین نیاز استان مرکزی، به استان‌های همجوار از جمله تهران، قم، اصفهان و لرستان ارسال می‌شود.

اسماعیلی مدیرجهادکشاورزی شهرستان خنداب هم سطح زیرکشت باغات هلو و شلیل این شهرستان را حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار با تولید ۵۲ هزار تن عنوان کرد.

اسماعیلی افزود: شهرستان خنداب با تولید میانگین ۲۰ تن در هکتار رتبه اول استان مرکزی را هم از نظر تولید و هم از نظر سطح زیرکشت دارد.

او با بیان اینکه این روز‌ها باغداران مشغول چیدن محصول از این باغ‌های هسته‌دار هستند گفت: برداشت ارقام دیررس تا آخر مهرماه ادامه دارد.

هلوی زعفرانی، مشکینی و انجیری از جمله ارقام هلوی تولیدی استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.