برخی منابع خبری از احتمال سفر نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن به ریاض در روز چهارشنبه (امروز) خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع یمنی اعلام کردند انتظار می‌رود هانس گروندبرگ، نماینده جدید سازمان ملل متحد در اولین سفر دوره‌ای خود به منطقه برای گفتگو با طرف‌های درگیر در یمن (مقامات جنبش انصارالله در صنعا و مسئولان دولت مستعفی و فراری یمن مستقر در ریاض) با هدف پایان دادن به بحران یمن و برقراری صلح و آرامش در این کشور امروز چهارشنبه وارد ریاض شود.

در آستانه سفر هانس گروندبرگ به منطقه، دولت یمن (مستعفی و فراری) مدعی همکاری کامل با نماینده جدید سازمان ملل شده است.

منابع یمنی که خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه با الشرق الاوسط، گفتند: گزارش‌ها و اطلاعات دریافتی حاکی از این است که هانس گروندبرگ پس از انتخابش به این سمت در تاریخ ۵ سپتامبر، در چارچوب نخستین سفر دوره‌ای به منطقه امروز وارد ریاض شود. در همین ارتباط تیم لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن نیز قرار است طی ساعات آینده وارد ریاض شود.

این در حالی است که دفتر هانس گروندبرگ در مورد زمان سفرش به ریاض و برنامه‌های دیدارش از منطقه اعلام کرد هنوز زمان قطعی برای این دیدار تعیین نشده است و به محض نهایی و قطعی شدن جدول برنامه‌های سفر گروندبرگ، یک بیانیه رسانه‌ای صادر خواهد شد.

انتظار می‌رود هانس گروندبرگ در این سفر با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی و فراری) و مقامات سابق یمن، مسئولان سعودی، کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و شماری از دیپلمات‌های خارجی در یمن ملاقات کند.

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان دو روز پیش در مصاحبه با شبکه العربیه گفته بود: گفتگو‌های سیاسی یمن به زودی از سرگرفته می‌شود.

هانس گروندبرگ در نشست اخیر خود با اعضای شورای امنیت که در تاریح ۱۰ سپتامبر برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با سفر به ریاض با عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) و اعضای دولت او و با مقامات جنبش انصارالله و سایر طرف‌های فعال و بازیگران یمن در صنعا دیدار و گفتگو کند.

نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت همچنین از تصمیم خود برای دیدار با رهبران منطقه‌ای در ریاض، مسقط، ابوظبی، کویت، تهران، قاهره و برخی کشور‌های دیگر خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار