رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به وضعیت نیروهای نهضتی و خرید خدماتی آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: من هم مشکلات مردم را درک می‌کنم. نسبت مردم سمنان از بودجه کشور رتبه آخر است، در حالی که این استان رتبه ۱۳ در دانشگاه‌ها و رتبه ۵ در زمینه معدن را دارد، اما با این وجود از توسعه بی نصیب است.

وی در ادامه بیان کرد:  فرهنگ اولویت امروز جامعه ما است. وضعیت امروز اقتصاد کشور ما معلول فرهنگ است. امروز فرهنگ ما در معرض خطر جدی است. به اندازه‌ای که به ساخت و ساز در حوزه فرهنگ نیاز داریم به ساخت و ساز مسکن نیاز نداریم. فرهنگ ما در معرض خطر جدی است.  

گلرو ادامه داد: یکی از دو اولویت رهبری در سخنرانی با نمایندگان مجلس فرهنگ بود. با بیشتر و کم‌تر کار کردن دولت‌ها مسئله اساسی حل نمی‌شود. اگر دولتی روی کار بیاید که بسترساز رانت، فساد و بی عدالتی باشد و سپس دولتی انقلابی روی کار بیاید ممکن است چند صباحی مشکل حل و ضعف دولت قبلی جبران شود اما مسئله اساسی حل نمی‌شود، زیرا جامعه ساختار محوز نیست و کارگزار محور است و بر اساس سلیقه روسا، وکلا و وزار اداره می‌شود و نه بر مبنای فرهنگ سازی بنیادین و قوانین الزام آور.  

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: فرهنگ، ریشه در آموزش دارد و از رئیس‌جمهور می‌خواهیم توجه جدی به حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش داشته باشد، زیرا اساس توسعه نیروی انسانی است و اگر بخواهیم  جامعه آینده ایران را بسازیم و نسل متعادل تربیت کنیم باید آموزش و پرورش را به لحاظ بودجه و امکانات و نیروی انسانی دریابیم. باید وضعیت دانشگاه فرهنگیان را بهبود بدهیم. باید به وضعیت نیرو‌های نهضتی و خرید خدمات آموزش و پرورش رسیدگی کنیم.

گلرو توضیح داد: باید مشکلات نیروی حق التدریس و معلمان مدارس غیردولتی را حل کنیم تا با ذهن آسوده نسل آینده را تربیت کنند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار