سردار مفخمی گفت: در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی اراک باند قاچاق سلاح و مهمات را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از پیگیری عملیاتی ماموران پلیس امنیت عمومی استان در انهدام یک باند قاچاق سلاح و مهمات و دستگیری سرکرده این باند و کشف ۱۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۱۹ تیر فشنگ جنگی خبر داد.

سردار مفخمی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان مرکزی سال گذشته طی تحقیقاتی تخصصی از فعالیت یک قاچاقچی سلاح مطلع شده و برنامه ریزی عملیاتی ویژه‌ای را برای دستگیری این فرد آغاز کردند.

او اضافه کرد: در مرحله اول عملیات که در ماه‌های پایانی سال گذشته اجرایی شد، ماموران پلیس امنیت عمومی استان، تردد اعضای این باند را در استانی دیگر مورد رصد قرار دادند و در یک پشتیبانی اطلاعاتی با ماموران پلیس این استان، ۶ نفر از افرادی که با این قاچاقچی همکاری داشتند، شناسایی و دستگیر شدند و ۱۲ قبضه سلاح غیرمجاز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: با توجه به زیرکی سرکرده اصلی این باند و حضور نیافتن او در بین دستگیر شدگان، همچنان تحقیقات پلیس استان مرکزی در این پرونده ادامه یافت تا اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی استان دریافتند که این فرد در حال برنامه ریزی برای قاچاق سلاح به استان‌های مرکزی کشور است.

او ادامه داد: در تمهیدات عملیاتی پلیس استان مرکزی، یک قاچاقچی که در پوشش مسافرت خانوادگی و به همراه اعضای خانواده خود با یک دستگاه خودروی سواری در حال تردد از محور‌های مواصلاتی استان بود، دستگیر شد.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در بازرسی از خودروی این فرد، ۱۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد ۱۱۹ فشنگ جنگی کشف شد.

او اضافه کرد: در ادامه، تیم‌هایی از ماموران پلیس امنیت عمومی استان برای دستگیری سرکرده این باند به یکی از استان‌های مرزی کشور اعزام شدند و این فرد که دارای ۱۵ مورد سوابق کیفری و غیرمجاز در زمینه قاچاق سلاح و مهمات بود را در عملیاتی دستگیر و به پلیس استان مرکزی منتقل شد.

مقام ارشد انتظامی استان مرکزی از ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده خبر داد و تصریح کرد: در هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی تحقیقات تکمیلی این پرونده همچنان ادامه دارد و دستگیرشدگان هم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.