سجادی گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه منگشت با کمک نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و عوامل محلی مهار شد.

سید محمد تقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ آتش سوزی در منطقه حفاظت شده شالوی کوه منگشت بالاتر از تنگ قاف گزارش شد که بلافاصله عوامل محلی، نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی به محل اعزام شدند و حریق اطفاء شد.

او با بیان اینکه این منطقه صعب العبور بوده و نیروهای اعزامی طی حدود ۳ ساعت پیاده روی به محل رسیدند، افزود: سحرگاه امروز به دلیل وزش باد دوباره آتش شعله ور شد و گسترش پیدا کرد که با تلاش نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی و محلی  حریق مجددا ساعتی پیش مهار شد و چون احتمال آتش سوزی وجود دارد، نیروهای اعزامی در محل حضور دارند تا ضمن خنک سازی منطقه، از حریق مجدد جلوگیری کنند.

سجادی اظهار داشت: همزمان امروز در منطقه دیگری از کوه منگشت بنام پشت چشمه آب سُرُب  حوالی ساعت ۱۳ آتش سوزی رخ داد که عوامل و نیرو‌های منابع طبیعی بعد از حدود ۳ ساعت پیاده روی به محل رسیدند و بعد از ۲ ساعت تلاش حریق بوسیله نیرو‌های منابع طبیعی و عوامل محلی در ساعت ۱۸ و ۳۰ مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان  در ادامه تصریح کرد: در این آتش سوزی در مجموع ۴ هکتار آسیب دید که ۲ هکتار جنگلی و ۲ هکتار از آن مرتعی بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت:  همچنین ساعتی پیش، در پارک جنادله در اطراف شهرستان حمیدیه، آتش سوزی گزارش شد که بلافاصله با کمک عوامل  اعزام شده و نیرو‌های آتش نشانی، این آتش سوزی نیز مهار شد.

سجادی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ روز است که در خوزستان آتش سوزی گزارش نشده است، گفت: علت ۹۶ درصد حریق‌ها در مناطق جنگلی، غفلت انسانی است و تعارضات اجتماعی و اختلافات  مردمی بخش دیگری از دلایل آتش سوزی‌ها هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان افزود: ۳۵ قرارداد با نام دیده بان در جهت اطفای حریق  با عوامل و نیروهای محلی بسته شده که در مواقع حریق، اطلاع رسانی بوسیله نیرو‌های محلی انجام شود و در صورت کم بودن آتش سوزی، خود این نیرو‌ها وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.