رئیس کمیسیون اروپا از پرداخت کمک‌های بیشتر به افغانستان به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) از افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد و اعلام کرد اتحادیه اروپا در کنار ملت افغانستان خواهد ماند.

وی در سخنانی تصریح کرد: بایستی آنچه در توان داریم را برای جلوگیری از خطر واقعی و قحطی بزرگ و نیز فاجعه‌ای بشری در آنجا بکار بندیم. ما آنچه را در توان داریم بکار خواهیم بست و بار دیگر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را به میزان ۱۰۰ میلیون یورو افزایش می‌دهیم.

این سخنان رئیس کمیسیون اروپا در حالی بیان می‌شود که پیشتر کمیسیون اروپا کمک‌های بشری به افغانستان را در سال جاری میلادی ۴ مرتبه و به میزان ۲۰۰ میلیون یورو افزایش داده بود.

پیشتر شبکه سی ان ان در گزارشی از بغرنج‌تر شدن اوضاع مردم افغانستان سخن گفت و اعلام کرده بود میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی به سر می‌برند.

مجری سی ان ان افزود: از زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را در دست گرفته است، اوضاع بغرنج این کشور از گذشته نیز بدتر شده است. میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند. خدمات اساسی دولتی دیگر کار نمی‌کند. این نگرانی وجود دارد که کمک‌های فوق به دست طالبان بیفتد. سوال مطرح این است که چه کسی این کمک‌ها را در افغانستان مدیریت خواهد کرد؟

«نیک رابرتسون» خبرنگار ارشد بین المللی این شبکه در گزارشی از کابل در این خصوص گفت: بخش اعظم این کمک‌ها به شکل کمک‌های غذایی، دارویی یا کمک‌ها از نوع اقلامی از قبیل پتو و چادر است. این نگرانی وجود دارد که باتوجه به خشکسالی جاری در افغانستان، مردم این کشور از مناطق روستایی به مناطق شهری خواهند رفت که همین حالا نیز اقامتگاه‌های کافی در آنجا نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار