ارگ تاریخی آق قلعه جوین، پیست موتور سواری شده است!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین گفت: محوطه تاریخی ارگ جوین و مسجد آق قلعه بعد از ثبت میراث فرهنگی، پیست موتور سواری جوانان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن سلاطینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین با اشاره به اینکه مجموعه آق قلعه در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است گفت: در سال گذشته بودجه‌ای برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی اختصاص داده نشده بود و بر اساس کمک خیرین بخش‌هایی از آن مرمت و فنس‌کشی شد.

او با اشاره به اینکه مرمت بخش‌هایی از مسجد نظیر آجرکاری بیرون و کف‌سازی انجام شده است، افزود: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در اطراف این بنای تاریخی و محوطه ارگ جوین وجود دارد تبدیل شدن محوطه این بنای تاریخی به پیست موتورسواری جوانان است که بار‌ها تذکر و پیگیری شده، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین با بیان اینکه بخش گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان جوین است که تاکنون مفغول مانده است، ادامه داد: برای حفظ این بنای تاریخی آمادگی داریم از ظرفیت بخش خصوصی در این شهرستان استفاده کرده و مسجد و بنای تاریخی ارگ جوین را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سلاطینی بیان کرد: در صورت ورود بخش خصوصی مرمت این بنای تاریخی تکمیل و از تمام ظرفیت آن استفاه خواهد شد.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار