تولید ۱۵۰ هزار نهال برتر در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:۱۵۰ هزار نهال از ارقام برتر انگور در راستای توسعه تاکداری نوین برای اولین بار در سطح خراسان شمالی تولید شد.

به گزراش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:۱۵۰ هزار نهال از ارقام برتر انگور شامل ترکمن، پیکامی، بیدانه قرمز، یاقوتی، کندری و لعل در راستای توسعه تاکداری نوین برای اولین بار در سطح استان تولید شد؛ و اقدامات لازم برای تامین ارقام و ژنوتیپ‌های تجاری از موسسه علوم باغبانی و تکثیر آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


تشکری افزود: همچنین عملیات اجرای پروژه سرشاخه کاری انگور و تعویض تاج درخت با ارقام تجاری آبی و دیم تامین شده از باغ‌های مادری و مراکز تحقیقاتی کشور به صورت الگویی در سطح ۲ هکتار از باغات انگور استان انجام شده است.

او  عنوان کرد: در حال حاضر چهار واحد بسته بندی و تصفیه کشمش با ظرفیت ۲ هزار و ۹۵۰ تن، یک واحد تهیه کنسانتره و آبمیوه گیری با ظرفیت یک هزار تن و ظرفیت سردخانه‌ها جهت نگهداری یک هزار تن انگور در استان فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: ایجاد صنایع فرآوری، و بسته بندی و نگهداری سبب ارزش افزوده تولیدات باغی و اشتغالزایی می‌شود و توجه به میزان تولید استان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است که باید همه دستگاه‌های استانی برای انجام این مهم با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.