فرماندار مهریز گفت: کتابخانه‌های عمومی و نهاد‌های فرهنگی شهرستان به موضوع وقف کتاب و تبلیغات برای مشارکت مردم اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  زارع‌زاده فرماندار شهرستان مهریز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در افزایش دانش و مطالعه مردم، گفت: در جامعه امروزی و با توجه به شرایط کرونایی کشور، کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های خلاقانه و متنوع در ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب فعالیت نمایند.

او با اشاره به اهدای تعداد قابل توجهی کتب کمک درسی و هنری در شهریور به کتابخانه‌های عمومی مجتمع فرهنگی هنری و شهید مطهری از سوی خیران شهرستان، بر فرهنگ نذر و اهدای کتاب تأکید کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی و نهاد‌های فرهنگی شهرستان به موضوع وقف کتاب و تبلیغات برای  مشارکت مردم در این امر، اهتمام داشته باشند.

زارع‌زاده همچنین از مسئولان دستگاه‌ها و به‌ویژه آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خواست در برگزاری و دعوت مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کتابخانه‌های عمومی همکاری و تعامل داشته باشند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با تشریج روند اجرای مصوبات جلسه قبل، گزارشی از مشارکت شهروندان و نهاد‌های مختلف در جشنواره رضوی ارائه داد.

همکاری دستگاه‌های اجرایی و فعالان فرهنگی در شهرستان با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره جشنواره رضوی، تهیه و نصب بنر جشنواره رضوی از سوی شهرداری در میدان شهید صدوقی و میدان امام حسین (ع) مهریز از مصوبات این جلسه بود.

همچنین ترویج و تبلیغ فرهنگ نذر کتاب و اطلاع‌رسانی ویژه با همکاری ادارات و نهاد‌های مختلف برای غنی‌سازی منابع موجود در کتابخانه‌ها، مکاتبه اداره آموزش و پرورش شهرستان با  مدارس برای اطلاع دانش‌آموزان از بخش کتاب‌های کمک درسی کتابخانه‌ها و همکاری شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات شهرستان برای تبلیغ و مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز تصویب شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار