برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سید امید برزگری دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: در پیاده روی اربعین برای کل استان قزوین ۷۰۰ سهمیه تخصیص یافته که این تعداد بین ۵۶ موکب رسمی تقسیم شده است.

برزگری افزود: برخی از موکب‌ها با مواکب عراقی ارتباط دارند و در عراق به آن‌ها می‌پیوندند، ولی برخی از آن‌ها که این ارتباط را ندارند در چهار قرارگاه نجف، کربلا، طریق الحسین (ع) و مصیب ساماندهی می‌شوند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اضافه کرد: موکب‌ها وظایفی نظیر تغذیه، اسکان، موضوعات پزشکی و... را بر عهده می‌گیرند.

برزگری گفت: مهمترین برنامه‌های فرهنگی شامل چهارپایه خوانی با مشارکت ۱۰ هیئت حسینی، روضه در کوچه، ماشین سفیر اربعین، کاروان خودرویی، برگزاری پویش مردمی فیلم و عکس با موضوع اربعین، حضور ذاکرین آل الله در مراکز درمانی و اجرای طرح زیارت نیابتی می‌شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در ادامه گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی هم به صورت پیاده روی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به سمت امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود البته این مراسم به صورت دسته عزاداری نیست و دقیقا مانند پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار