در ۶ ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی در استان چهارمحال و بختیاری استخراج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از ۱۱۶ معدن فعال استان استخراج شد.

او افزود: در حال حاضر از معادن فعال استان هشت ماده معدنی خاک نسوز، سنگ تزیینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس و مواد اولیه سیمان استخراج می‌شود.

قاسمی با اشاره به وجود ۱۵۲ معدن در استان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال بوده که سلب صلاحیت شده است.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: تاکنون شش پهنه معدنی در استان تعریف و چهار پروانه اکتشاف صادر شده است که در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روس، طلا و سرب وجود دارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از انجام ۳۱ هزار و ۸۸۷ مورد بازرسی از اصناف استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها یک هزار و ۵۱۳ پرونده با یک هزار و ۷۱۴ مورد تخلف تشکیل شده است.

غلامرضا قائدامینی گفت: ارزش تخلفات ۲۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال ارزیابی شده است.

او ادامه داد: گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه، احتکار و رعایت نکردن بهداشت از جمله تخلفات شناسایی شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار