ساعدی گفت: پایانه مرزی چذابه علیرغم اهمیتی که در امر صادرات کالا دارد، اما مشکلات متعدد سبب شده تجار و کامیونداران به سایر مرز‌ها مراجعه کنند.

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرز بین المللی چذابه یکی از پایانه‌های موثر در امر صادرات کالا به کشور عراق محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ تا ۱۰ سال قبل، روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ کامیون عملیات صادرات کالا را از این پایانه بین المللی انجام می‌دادند، افزود: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که راننده‌ها و صادرکننده‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و سبب شاهد کاهش صادرات از این پایانه شده است.

ساعدی ضعف مدیریتی، احساس ناامنی راننده‌ها و گسیل شدن کامیون‌ها به مرز مهران واقع در استان ایلام و مرز بین المللی شلمچه را از عوامل کاهش صادرات از مرز بین المللی چذابه عنوان کرد و بیان داشت: بطوریکه تعداد کامیون‌های صادراتی به ۶۰ دستگاه و در بهترین وضعیت به ۱۰۰ دستگاه کامیون رسید.

لزوم ساماندهی پایانه مرزی چذابه و رفع مشکلات تجار و کامیونداران

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات داخلی است و به پایانه مرزی چذابه و مابقی از سوی طرف عراقی است، ادامه داد: در این پایانه محلی برای استراحت راننده‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه حضور برخی افراد در بارانداز‌ها با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، سبب سلب آرامش و امنیت از راننده‌ها شده اند، همچنین وقوع قاچاق‌ها و جابجایی موادمخدر یک معضل محسوب می‌شود و ساماندهی و رسیدگی به این مشکلات امری ضروری است.

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان خواستار تکمیل جاده ترانزیتی و زیرساخت‌های پایانه تجاری چذابه شد و گفت: استقرار واحد‌های خدمات رسان، تعیین تکلیف بارانداز جهت سرویس دهی مناسب به تجار و بازرگانان و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارگران شاغل در بارانداز الزامی است.

لزوم ساماندهی پایانه مرزی چذابه و رفع مشکلات تجار و کامیونداران

او اصلاح و تعریض جاده بین ۲ پایانه مرزی چذابه و شیب عراق، رفع مشکلات اجرایی و دستوری عراق در خصوص ممانعت از صادرات برخی کالاها، استقرار دستگاه ایکس ری، بکارگیری سیستم‌ها جهت بازرسی کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و همچنین رفع مشکل تردد زوار اربعین از این مرز را از دیگر موارد مهم برای ساماندهی این پایانه مرزی عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.