تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه لبنان در راه است

منابع آگاه اعلام کردند اتحادیه اروپا این بار به بهانه مانع شدن برخی از شخصیت‌های لبنانی از تشکیل دولت در این کشور، قصد دارد تحریم‌های جدیدی را به تصویب برساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع مطلع در اتحادیه اروپا اعلام کردند قانونگذاران این اتحادیه تاکید دارند اعمال تحریم‌های هدفمند برای هدف گرفتن کسانی که قصد دارند از روند سیاسی دموکراتیک در لبنان ممانعت یا تضعیفش کنند، همچنان یک گزینه است.

این منابع در ادامه افزودند: پارلمان اروپا پیشتر بار‌ها از مقامات لبنان خواسته بود تا به وعده‌های خود عمل کنند و یک دولت منسجم تشکیل دهند.

این در حالی است که طی هفته جاری جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا گفت: زمان تحریم‌های لبنان به پایان رسیده است، زیرا سیاستمداران در ۱۰ سپتامبر دولت تشکیل داده‎‌اند.

با این حال گزارش‌ها از قطعیت تصمیم اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها خبر می‌دهند. هیچ نامی به طور رسمی مشخص نشده است، اما با بحران مالی، تورم شدید، قطع برق و کمبود مواد غذایی در این کشور پارلمان اروپا مدعی است که امیدوار است این فراخوان در ذهن سیاستمداران لبنانی تاثیر بگذارد چرا که برخی از سیاستمدران لبنانی دارایی‌هایی در کشور‌های اتحادیه اروپا دارند.

اتحادیه اروپا بار‌ها اعلام کرده است به دلیل اینکه مقامات لبنان دولت تشکیل نمی‌دهند تحریم‌های ظالمانه‌اش را به تصویب می‌رساند، اما با وجود ادعا‌های بسیار مبنی بر حمایت از تشکیل دولت در این کشور اتحادیه اروپا هیچ گام عملی برنداشت و حتی آمریکا نیز که خود باعث به تعویق افتادن روند تشکیل دولت در لبنان بود بار‌ها مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
بخدا اینا دیگه شورشو در آوردن . نه اینکه تو کشوراشون خیلی آزادی هست و دموکراتیکند . فقط امام زمان انشاء الله بیاد و حسابشونو برسه خیلی قلدرند
آخرین اخبار