معاون مدیرشعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان گفت: سقف تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان ۷۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۲۰ سال اعلام شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،بهزاد کیانی‌اصیل معاون مدیرشعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امروزه مسکن یکی از دغدغه های بزرگ مردم بشمار می رود، اظهار داشت:سقف تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان این بانک در پایان دوره سپرده گذاری ۱۵ ساله برای افتتاح کنندگان این حساب در سال جاری در تمامی شهرهای استان ۷۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۲۰ سال اعلام شد.

او افزود: بانک مسکن از اوایل انقلاب با اعطای تسهیلات در زمینه خرید یا بازسازی منازل مسکونی یکی از کلیدی ترین بانک ها در کشور محسوب می شود که توانسته بسیاری از افراد کم درآمد را صاحب خانه کند.

وی گفت: این بانک تسهیلات متفاوتی ارائه می دهد که حساب پس انداز مسکن جوانان ماهیتا یکی از انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بشمار می رود که با هدف تامین آتیه فرزندان در حوزه مسکن طراحی شده تا دغدغه خانواده ها برای مسکن فرزندانشان از مسیر پس انداز تحقق یابد.

معاون مدیرشعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان افزود: مدت انتظار برای دریافت تسهیلات مسکن جوانان بین پنج تا ۱۵ سال است و برای دریافت حداکثر سقف این تسهیلات که شامل ۷۰۰ میلیون تومان می شود، باید ۱۵ سال سپرده گذاری کرد یا پس از پنج سال تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی را دریافت نمود و نرخ تسهیلات حساب پس انداز جوانان برای مدت بازپرداخت حداکثر پنج سال، ۶ درصد و بیش از آن ۹ درصد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تمامی افراد سنین مختلف می توانند با افتتاح این حساب پس اندازهای اندک خود را به یکی از سه روش واریز مبلغ به صورت ماهانه، سالانه و به صورت یکجا برای کل دوره انتخاب و مبلغ پس انداز را به آن واریز کنند.

کیانی گفت: مبالغ واریزی برای حساب مذکور به منظور دریافت حداکثر سقف تسهیلات برای دوره پنج ساله اول ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان، دوره پنج سال دوم ۳۰۰ هزار تومان و دوره پنج ساله سوم ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

وی افزود: برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال کمتر نشود.

معاون مدیرشعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتقال حساب به بستگان نزدیک شامل پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، نوه، مادربزرگ و پدربزرگ بلامانع بوده و این حساب قابل تبدیل به حساب صندوق پس انداز مسکن عادی است.

وی گفت: سپرده گذاران می توانند با افتتاح ۲ حساب پس انداز مسکن جوانان از ۲ فقره تسهیلات در قالب زوجین به مبلغ ۲ برابر سقف های تسهیلاتی مذکور برای خرید یا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی استفاده کنند.

کیانی افزود: این سپرده از طریق اینترنت بانک و بدون مراجعه حضوری به شعب قابل افتتاح است.

وی اظهار داشت: با آغاز هفته بانکداری اسلامی نیز بانک مسکن طرحی را معرفی کرد که به خانواده های فاقد مسکن که در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده و یا می‌شوند، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، قابل تخصیص در مناطق شهری و روستایی پرداخت کند.

معاون مدیرشعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات موصوف دارای ۲ سال تنفس برای ساخت و مدت بازپرداخت ۲۰ سال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار