کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با افت ۲۰ درصدی به ۳۴ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۰ شهریور تا ۲۴ شهریور محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲.۴۷ درصد کاهش به میزان ۳۷ هزار و ۷۱۴ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸ واحد به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۵ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افت ۲.۵۶ درصدی به میزان ۳۵ هزار و ۸۴۹ واحد، به یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

او افزود: همچنین شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۲.۲۹ درصد افت پیدا کرده و به ۵۷ هزار و ۸۴۶ واحد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص کل هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش شرکت‌های کوچکتر بازار سرمایه است، با افت حدود ۳.۳۶ درصدی از ۴۶ هزار و ۹۸ واحد به ۴۵۰ هزار و ۴۶۰ واحد رسیده است.


بیشتر بخوانید


آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با افت ۲۰ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از مبلغ ۴۲ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان به ۳۴ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت روزانه ۶ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان بوده است.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۴۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم به ۴۱ میلیارد و ۸۴ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افت ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد دفعات معامله نیز از عدد ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۹۶ دفعه معامله به ۴ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۲۰۲ دفعه معامله رسید.


آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۶۹۱ میلیارد تومان به ۶۷۷ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۳ درصدی همراه بود و از ۷ میلیون برگه به ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۱۵ درصدی از ۲۷ میلیارد تومان به ۲۳ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با افزایش ۹۳ درصدی از ۲ میلیون قرارداد به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار قرارداد رشد کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز با افزایش ۹ درصدی از ۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۳۴ درصدی از ۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۷۹ میلیون یونیت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار