از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ نفر از عشایر کهگیلویه و بویراحمدبرای دریافت تسهیلات خرید علوفه به بانک معرفی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن توحیدی معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر این استان در نشست شورای عشایر گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ نفر از عشایر استان برای دریافت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید علوفه به بانک های عامل معرفی شده اند.

توحیدی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب تسهیلات یک ساله با سود ۱۰ درصد برای خرید علوفه با معرفی عشایر به بانک های عامل پرداخت می شود افزود: این تسهیلات بر اساس تعداد دام هر خانوار عشایر پرداخت می‌ شود.

او بیان کرد: از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، به میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات امسال برای جبران خشکسالی و کمک تامین علوفه به عشایر استان پرداخت شد.

او از خانوارهای عشایر استان خواست هر چه سریعتر برای دریافت این تسهیلات به اداره امور عشایری شهرستان ها مراجعه و نام نویسی کنند.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان گفت: در یک سال گذشته بیش از هزار پنل خورشیدی در مناطق مختلف عشایری استان توزیع شد.

محسن توحیدی ارزش ریالی پنل ها را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در همه مناطق عشایری این پنل ها توزیع شده و هرجا که برق نبوده به خانوارهای عشایری پنل اهدا شده است.

او افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده بیش از هزار و ۱۰۰ پنل خورشیدی دیگر امسال بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع خواهد شد.

توحیدی بیان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و سنگین سالانه هشت هزار تُن گوشت قرمز تولید می ‌کنند.

اتابک فرماندار گچساران هم بر ارایه خدمات به عشایر تاکید کرد.

اتابک با بیان اینکه گچساران در فصل زمستان محل قشلاق عشایر است و به زودی فصل کوچ نیز آغاز می شود گفت: همه باید برای بازگشایی ایل راهها و جاده های دسترسی عشایری همکاری کنند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.