فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از برپایی چادر‌های گاوبانکی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه چادر‌های گاوبانکی در کوهستان‌ها و مناطق جنگلی استان برپا شده است، گفت: این چادر‌ها در ۴۰ تقطه حساس و آسیب‌پذیر که تراکم جمعیت مرال‌ها را داریم برپا شده است.

او افزود: هر ساله از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه باتوجه به زمان گاوبانکی بحث استقرار چادر‌های گاوبانکی و تشدید پایش‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران قرار می‌گیرد که امسال ۵ روز زودتر آغاز شده است.

آهنگری با اعلام اینکه محیط‌بانان به‌صورت شبانه‌روزی و شیفتی پایش و مراقبت از مناطق را در دستور کار خود دارند، گفت: ۳۰۰ محیط‌بان در محیط زیست مازندران فعالیت دارند که در این ایام اکثرا درحالت آماده‌باش هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه ورود مردم در این ایام در مناطق جنگلی به‌ویژه مناطق تحت مدیریت ممنوع است، افزود: با توجه به حساسیت فصل مستی مرال و به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال زیستی، ورود مردم به زیستگاه‌ها و محدوده‌های جنگلی زیست مرال، ممنوع است که لازم است مردم در این زمینه با محیط زیست همراه باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.