به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : در ترازسنجی اخیر اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، اتاق بازرگانی کرمانشاه بین ۳۴ اتاق بازرگانی در ایران با کسب گرید B پس از اتاقهای بازرگانی تهران، کرمان و مشهد در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.
او گفت : این جایگاه با توجه به حجم منابع مالی و شرایط اقتصادی که استانهای برتر قبل از ما دارند بسیار قابل توجه است.
کاشفی افزود: اتاق بازرگانی کرمانشاه در شرایطی موفق به اخذ گرید B شده که تنها اتاق بازرگانی تهران در کل کشور گرید A دارد و برخی اتاقهای بازرگانی نیز دارای گریدهای C و D هستند.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه ترازسنجی اتاقهای بازرگانی رویکرد نوینی بود که در این دوره اتاق بازرگانی آغاز شد، افزود: ترازسنجی اتاقهای بازرگانی طی سه سال گذشته دو بار انجام شده که بار قبل اتاق بازرگانی کرمانشاه باز هم با گرید B در جایگاه ششم قرار گرفت و اکنون شاهد ارتقا دو پلهای جایگاه کرمانشاه هستیم.
او سپس با اشاره به فرآیند ترازسنجی اتاقهای بازرگانی، ادامه داد: ترازسنجی بر اساس الگو و شاخصهای اتاقهای بازرگانی تمام دنیا و توسط یک شرکت بینالمللی حرفهای ومعتبر که بیطرف بوده و خارج از مجموعه اتاق بازرگانی است، انجام میشود.
کاشفی با بیان اینکه در جریان ترازسنجی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ شاخص بررسی و بر اساس آن رتبه اتاقهای بازرگانی اعلام میشود، گفت: یکی از مهمترین این شاخصها تعامل با حاکمیت و گفتگو با دولتها برای اصلاح قوانین و مقررات و بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی است.
کاشفی حمایتگری از اعضا در ساختارهایی مانند شوراهای حل اختلاف مالیاتی، گمرک، تعزیرات و ... را از دیگر شاخصهای ترازسنجی اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از این شاخصها ارائه خدمات خصوصا مشاورههای تخصصی در زمینه مالیات، بانک، بیمه، مسائل حقوقی و... برای فعالان اقتصادی است.
رئیس اتاق کرمانشاه،گفت: نقش و اثرگذاری اتاق بازرگانی در کارگروههای ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و ... در ترازسنجی مدنظر قرار میگیرد.
کاشفی گفت: یکی دیگر از شاخصها، عضوگیری بر اساس GDP آن منطقه است، بدان معنی که اتاق بازرگانی چقدر میتواند به لحاظ کارکرد و ارائه خدمات برای فعالان اقتصادی جذاب باشد.
او داشتن استراتژی و برنامههای بلندمدت، امکانات سختافزاری و نرمافزاری، حضور در فضای مجازی، تعامل با رسانهها، نشریات داخلی اتاق بازرگانی، نحوه اطلاعرسانی به اعضا، آموزش و برپایی سمینارها و وبینارها، سطح سواد کارمندان و تعاملات درون سازمانی، ISOها و ... را نیز از دیگر شاخصهایی دانست که در این ترازسنجی مد نظر قرار گرفته است.
کاشفی سپس از قدمت اتاق بازرگانی کرمانشاه یاد کرد که بواسطه سبقه فعالیتهای تجاری که از دیرباز در کرمانشاه وجود داشته، اکنون در آستانه صد ساله شدن است.
او افزود: اتاق بازرگانی کرمانشاه با توجه به اعضای توانمند و فعالی که دارد از اتاقهای بازرگانی رشید کشور به شمار میرود.
او از دیگر مواردی که به توانمند شدن اتاق بازرگانی کرمانشاه کمک کرده را استفاده از بدنه کارشناسی قوی دانست که بسیاری از آنها از اساتید مطرح و برجسته کشور هستند.
کاشفی یکی دیگر از ویژگیهای اتاق بازرگانی کرمانشاه را تعامل خوب با بخش دولتی و حاکمیت دانست و گفت: جلسات شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، یکی از جلسات موفق در زمینه پرداختن به مسائل و موضوعات بخش خصوصی است که خوشبختانه خروجی مناسبی برای اصلاح قوانین و مقررات دستور پاگیر دارد .
انتهای پیام/د