کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز شنبه ۲۷ شهریورماه روند کاهشی دمای هوا در مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی آغاز می شود و این استان حال و هوای پاییزی به خود خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: به طور میانگین از فردا تا پایان شهریورماه در مناطق شرق، جنوب شرق و مرکز استان دمای هوا بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش‌می‌یابد که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

او افزود: حداکثر دمای مشهد امروز ۳۶ درجه پیش‌بینی شده که فردا این میزان به ۳۳ درجه و روز یکشنبه به ۳۱ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین وزش باد و گرد و خاک به خصوص در نیمه جنوبی و بادخیز مرکز استان، پدیده غالب روز‌های آینده است که در مناطقی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

فاروقی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به تایباد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده است، بیان کرد: فردا به طور موقت از سرعت باد کاسته می‌شود، اما از یکشنبه تا اواسط هفته، وزش باد دوباره شدت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با ۱۱ درجه خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای۴۰ درجه، گرمترین شهر‌های استان بوده‌اند و دمای هوای مشهد نیز بین ۱۶ تا ۳۵ درجه در نوسان بوده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار