رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارزیابی فنی ۱۴ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای این استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

یاسر محمد حسنی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: از مجموع ۱۴ هزار و ۲۳۴ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای بار و مسافر در این مدت به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۱ هزار و ۶۹۸ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و دو هزار و ۵۳۶ وسیله نقلیه موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این مراکز تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می‌شود افزود: در مراکز معاینات فنی وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای گفت: چهار مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان‌های زاهدان (دومرکز)، زابل و خاش به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند و با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، یک مرکز معاینه فنی نیز در حال ساخت در شهرستان سراوان می‌باشد.

محمد حسنی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.