آیین تکریم از فعالان «قرآن آباد ایران» روستای محمدآباد دهستان خیر شهرستان استهبان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان استهبان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به سفر اخیر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد به روستای «محمد آباد» استهبان که موجب انتخاب این روستا به عنوان یکی از هفت روستای برگزیده قرآنی کشور شد، گفت: از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۰ میلیون وام کم بهره و معادل ۲۵ میلیون تومان کتب قرآن و ادعیه به فعالیت‌های قرآنی این روستا تعلق می‌گیرد و و از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز مبلغ ۵ میلیون تومان به این روستا اهداء می‌شود و کمک‌های بلاعوض بیشتری نیز در اختیار این روستا قرار خواهد گرفت.

او ابراز امیدواری کرد: این روستا که از قبل به «قرآن آباد ایران» نیز شهره بوده است بتواند در مسیر فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندتری بردارد و ان‌شاءالله سال‌های آینده به عنوان روستای برتر قرآنی در جهان شناخته شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن تقدیر از موسسه قرآنی فرهنگی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» و شخص حجت الاسلام «شاهسونی» مدیر این موسسه، به تأثیر اساسی فعالیت‌های موسسه «بیت الاحزان» در توفیقات و ارتقای جایگاه فرهنگی و قرآنی روستای «محمد آباد» اشاره کرد.

یهرابی با ارائه پیشنهاد‌هایی جهت تنوع بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی، افزود: علاوه بر حفظ قرآن در زمینه ارائه مفاهیم قرآن کریم از طریق زبان هنر و رسانه نیز می‌توان اثرگذاری بیشتری در اقشار مختلف جامعه داشت و در فعالیت‌های قرآنی باید از این ابزار استفاده کرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این‌گونه فعالیت‌ها استقبال بیشتری خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار از ساختمان در حال احداث بزرگترین مرکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم کشور ویژه طلاب در این روستا بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرآنی این روستا قرار گرفت.

در پایان این دیدار فعالان قرآنی و فرهنگی روستا با دریافت لوح تقدیر توسط مدیر کل و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار