رتبه نخست مردم قزوین در پرداخت زکات

مردم قزوین با پرداخت ۴ میلیارد تومان زکات، رتبه اول استان را در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری کسب کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  فرهادی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: مهرورزی هم استانی‌ها محدود به شور عاطفه‌ها نیست، مردم نوعدوست استان قزوین از ابتدای امسال ۱۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

فرهادی افزود: پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۶۴ درصدی داشته است.

او اضافه کرد: مردم قزوین با پرداخت ۴ میلیارد تومان زکات رتبه اول استان را کسب کردند و زکات جمع آوری شده در طرح‌های عام المنفعه و کمک به نیازمندان، هزینه می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: ۶۰ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

فرهادی در ادامه گفت: پویش شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و قریب به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی مردم نوعدوست استان دریافت شده است و تا قبل از آغاز سال تحصیلی این کمک‌ها به دست دانش آموزان نیازمند می‌رسد.

او افزود: این پویش تا ۱۱ مهر ماه ادامه دارد و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.

فرهادی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا مردم می‌توانند با استفاده از روش‌های غیرحضوری در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند.

به گفته او، خیران می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و یا شماره تلفن ۳۳۸۰۸ و یا مراجعه به سایت نیکوکاری به آدرس ۳۳۸۰۸۰.ir کمک‌های خود را به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین افزود: با توجه به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس، تبلت و گوشی تلفن همراه، مهمترین نیاز آموزشی دانش آموزان نیازمند استان قزوین است.

فرهادی با بیان اینکه در ۵ ماهه سال جاری، ۱۷ میلیارد تومان زکات پرداخت از سوی کشاورزان و باغداران استان قزوین پرداخت شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد زکات دریافتی برای ساخت مسکن محرومان، خرید جهیزیه، درمان و امور معیشتی هزینه شد.

او افزود: مابقی زکات دریافتی نیز در زمینه آب آشامیدنی، راه روستایی و ... در روستا‌های محروم استان قزوین هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار