مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: سالانه بین ۲۰۰ تا۳۰۰ چاه غیرمجاز در استان پلمب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده گفت: موضوع تأمین آب صنایع در استان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که یزد، استانی معدنی و صنعتی به شمار می‌آید. در پنج ماهه نخست امسال برای ۹۱۸واحد صنعتی یا تأمین آب صورت گرفته یا به آن‌ها اعلام کردیم بر اساس مصوبات کارگروه اقدام استان برای امضای قرار داد اقدام کنند.

او افزود: آمار اعلام شده معطل بودن دوهزار واحد صنعتی برای آب که توسط یکی از شهروندان در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اعلام شد، نادرست است چرا که با درخواست تعدادی از واحد‌ها به دلایلی نظیر ضوابط زیست محیطی و همخوانی نداشتن با مقررات استقرار در دشت یزد ـ اردکان مخالفت می‌شود، اما به دلیل اینکه در مرحله استعلام آب با پاسخی مواجه نشده اند، این مخالفت را به حساب نبود تأمین آب می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: برای واحد‌هایی که بر اساس ضوابط وزارت نیرو و کارگروه اقدام استان به عنوان واحد کم آب بر تعریف می‌شوند، آب اختصاص و تأمین می‌یابد.

جوادیان زاده ادامه داد: کمترین چاه غیرمجاز کشور در استان یزد وجود دارد و در سال بین ۲۰۰تا۳۰۰ چاه غیرمجاز با حکم مرجع قضایی پیگیری و پلمب می‌شوند.

او تأکید کرد در شناسایی چاه‌های غیرمجاز با مشکل مواجه هستیم، زیرا به گونه‌ای تدفین می‌شوند که شناسایی آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.