رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا از جلوگیری حرکت یک تور غیرمجاز گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی آب‌روشن، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا گفت: با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا و عوامل نیروی انتظامی و هنگ مرزی این شهرستان از حرکت یک تور غیرمجاز گردشگری که بدون اخذ مجوزات لازم و نقض پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا قصد خروج از شهرستان به مقصد استان اردبیل را داشت جلوگیری بعمل آمد.

او با تأکید بر پایش مستمر تور‌های گردشگری به منظور حفظ سلامت گردشگران و جامعه در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و مقابله با حرکت‌های گروهی گردشگری فاقد مجوز افزود: مطابق دستورالعمل‌های اعلام شده و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های انتظامی شهرستان، با اجرای هرگونه تور گردشگری غیرمجاز برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا گفت: از اینرو با همکاری دستگاه‌های انتظامی شهرستان، از خروج این تور گردشگری در ایستگاه بازرسی قلعه شهرستان آستارا ممانعت بعمل آمد.

مجتبی آب‌روشن همچنین با دعوت از عوامل برگزاری تور‌های گردشگری برای شرکت در دوره‌های آموزش برگزاری تور این اداره و اخذ گواهی‌نامه‌های معتبر تصریح کرد: حفظ سلامت و امنیت گردشگران و جوامع محلی و کمک به جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شرایط پساکرونا شاهد رشد و تحول صنعت گردشگری در شهرستان مرزی آستارا باشیم.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.