مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد گفت: میزان پروازها و میزان انتقال مسافر در فرودگاه مشهد نسبت به سال ۹۸،به ترتیب ۳۶ درصد و ۵۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن جعفری  مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد گفت: اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی همگام با ستاد مقابله با کرونا در کاهش پرواز‌های داخلی و خارجی برای قطع زنجیره شیوع و انتقال بیماری کرونا، مدیریت اعزام و پذیرش مسافران و پرواز‌ها را به گونه‌ای پیش برده است که در مقایسه آماری ۵ ماه ابتدایی امسال نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸، با جابجایی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۹ نفر کاهش ۵۶ درصدی در بخش جابجایی مسافر و در بخش نشست و برخاست ۱۸ هزار و ۹۳۰ پرواز نیز کاهش ۳۶ درصدی در بخش پرواز‌ها را تجربه کرده است.

سهم ۴۱ درصدی پرواز‌های مسیر مشهد- تهران در فرودگاه هاشمی‌نژاد

او افزود: از ۱۷۱۶ پرواز داخلی انجام شده به ۳۲ مقصد داخلی توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۰۸ پرواز و جابجایی ۶۶ هزار و ۷۰۵ مسافر بوده است.

۲۶ درصد پرواز‌های بین‌المللی فرودگاه هاشمی‌نژاد در مسیر مشهد- نجف انجام شده است

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: از ۱۹۰ پرواز خارجی انجام شده به ۱۲ مقصد خارجی که توسط ۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۷ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- نجف با ۵۱ پرواز و ۶۳۵۱ مسافر بوده است.

۱۹ درصد پرواز‌های مرداد ماه با تاخیر انجام شده است

جعفری بیان کرد: مطابق آمار جمع‌آوری شده از ۱۹۰۶ پرواز خروجی که در مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام شده، ۳۵۴ پرواز با ۳۰ دقیقه تاخیر و یا بیشتر انجام شده که معادل ۱۹ درصد کل پرواز‌های خروجی در مرداد ماه است و مجموع تاخیر پرواز‌ها به ۲۹ هزار و ۸۲۳ دقیقه رسیده است. می‌توان گفت که به طور متوسط پرواز‌های تأخیردار تقریبا با ۸۴ دقیقه تأخیر انجام شده است.

او در خصوص علت تاخیر در پرواز‌ها تصریح کرد: ۵۵ درصد عمده تاخیر پرواز‌ها به دلیل تاخیر در ورود پرواز، ۱۹ درصد مربوط به عملکرد شرکت هواپیمایی، ۱۴ درصد به دلیل نقص فنی و ۱۲ درصد باقی‌مانده به دلایل دیگر همانند مشکلات کِرو، هندلینگ کننده‌ها، مسافران و... بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص ساعت اوج پرواز‌های داخلی و خارجی تأکید کرد: ساعت اوج در پرواز‌های خروجی داخلی بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ با ۱۷۵ پرواز و ساعت اوج در پرواز‌های خروجی بین‌المللی بین ساعت ۳ تا ۴ بامداد با ۳۰ پرواز بوده است.

جعغری اظهار کرد: بیشترین فراوانی پرواز‌های داخلی در روز جمعه و بیشترین فراوانی پرواز‌های خارجی در روز‌های شنبه و پنجشنبه بوده است.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.