سید ریاض حکیم در سفر به اراک گفت: مرحوم پدر بر پیاده روی و زیارت اربعین اصرار داشتند.

 سید ریاض حکیم فرزند ارشد آیت الله سید محمد سعید حکیم در حاشیه مراسم گرامیداشت این عالم گرانقدر در شهر اراک  در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مرحوم پدر بعد از سقوط صدام حسین و آزادی از زندان با وجود کهولت سن و بیماری با اصرار در همین مراسم پیاده روی بین نجف و کربلا و زیارت اربعین شرکت می‌کردند.

سید ریاض حکیم افزود: ایشان (مرحوم حکیم) با وجود فشار تروریست‌ها و حمله به زائرین برای تقویت روحیه مردم و زائرین شخصاً هر سال در پیاده روی اربعین شرکت می‌کردند و بر آن تاکید می‌کردند.

او اضافه کرد: مرحوم حکیم مثل بقیه بزرگواران بیت حکیم و دیگر علما و خصوصاً بیوتات حوزه علمیه نجف به دلیل همراهی نکردن با رژیم بعث متحمل زندان مخوف صدام حسین شدند

فرزند ارشد آیت الله سید محمد سعید حکیم بیان کرد: صدام حسین بر بیوتات و علما و مراجع نجف فشار می‌آورد تا کنار در رکاب رژیم بعث باشند و درزمانی هم که جنگ رخ داد رژیم بعث سعی کرد از علما سوء استفاده کند.

او ادامه داد: صدام حسین یک کنفرانس نمایشی تشکیل داد تا علما از جمله مرحوم آیت الله حکیم با شرکت در آن به تایید صدام اقدام کنند و شخصا نماینده فرستاد و تهدید کرد که اگر علما در این کنفرانس شرکت نکنند به عنوان دشمن تلقی می‌شوند.

سید ریاض حکیم اظهار کرد:، ولی آقایان علما از بابت مسئولیت حساس ضوابط شرعی اصرار کردند که به هیچ وجه در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند و زندانی شدند که بعد از ۸ سال و نیم در زندان بعد از انتفاضه عراق آزاد شدند.

او با بیان اینکه نکته دوم علاقه مرحوم پدر به اهل بیت علیهم السلام بود گفت: در شرایط سخت زندان صدام که حکم فعالیت دینی و فرهنگی اعدام بود ایشان جلسات دینی فرهنگی البته مخفیانه داشتند.

فرزند ارشد آیت الله سید محمد سعید حکیم افزود: مرحوم پدر، چون حافظ مقتل بودند در زندان علاوه بر خواندن مقتل امام حسین ان را بر برگه‌های سیگار می‌نوشتند و بین زندانیان پخش می‌کردند تا مناسبات اهل بیت در زندان یاد شود و زندانیان روحیه بگیرند.

او تصریح کرد: البته کل علمای و مراجع ما این دو ویژگی مربوط به زندگانی ایشون و همین سبک زندگی را به نحوی داشتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.