مدیر کل گمرک آبادان گفت: تخلیه و ترخیص کالا‌های ملوانی متوقف شده در بنادر سه گانه آبادان، با دستور استاندار خوزستان از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمدرضا پارسا اصیل، مدیر کل گمرک آبادان گفت : تخلیه و ترخیص کالاهای ملوانی متوقف شده در بندر آبادان، چوئبده و اروندکنار از امروز با دستور استاندار خوزستان از سر گرفته شد.

او افزود : کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالاها اشتعال زا که در لنج‌های چوبی هستند در اولویت تخلیه و ترخیص قرار دارند.

پارسا اصیل ادامه داد: پیش از این طبق مصوبه سال قبل در راستای ساماندهی ورود کالاهای ملوانی به منظور رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، محدودیت‌هایی برای حمایت از تولید داخل از سوی کمیسیون مبارزه با کالا و ارز به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده بود.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ترخیص کالاها متوقف و لنج‌هایی که سفر اول، دوم و سوم داشتند، حدود ۲ تا سه هفته در اسکله پهلو متوقف شدند که با پیگیری ناظر گمرکات استان خوزستان و گمرک آبادان و پس از بازدید استاندار خوزستان از اسکله‌های اروندکنار و چوئبده به خاطر مخاطراتی همچون انباشت کالاها و لنج‌های چوبی تا وقتی که مصوبه جامع‌تری تدوین و ابلاغ شود بر اساس دستور فرمانداری آبادان و شورای تامین و استانداری این موضوع مطرح و دستور ترخیص کالا تا ابلاغ مصوبه جدید در حال انجام است.

هفت تن صادرات هوایی از آبادان به مقصد کویت انجام شد

مدیر کل گمرک آبادان در ادامه به صادرات هوایی از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال وقفه با ایجاد زیرساخت‌های به وجود آمده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند اولین محموله شامل ۷  تن ماهی و میگو به کشور کویت صادر شد.

او با بیان اینکه با شروع صادرات بین الملی هوایی از این فرودگاه بقیه صادرکننده‌ها نیز برای صادرات از این فرودگاه تشویق می شوند گفت: فرودگاه آبادان به دلیل نزدیکی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای صدور کالاهایی که بیشتر محصولات خوزستان است و باید تازه و سریع به مقصد برسند یک مزیت است.

پارسااصیل ادامه داد: در این راستا تمام تشریفات گمرکی صادرات هوایی محموله بارگیری کمتر از ۲ ساعت است و پیش‌بینی می‌شود اگر صادرکننده‌ها حضور بیشتری داشته باشند و کار روتین شود تشریفات گمرکی کمتر از یک ساعت می‌رسد.

او افزود : تلاش شد تشریفات کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت کالا در کمترین زمان ممکن انجام شود  که با فروکش کردن کرونا برخی از کشورها مرزهای خود را بازتر کردند و تجار ما نیز خود را با شرایط موجود وفق دادند.

وی از روند افزایش صادرات و واردات در آبادان خبر داد و گفت: در این رابطه کالای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌جات، قطعات لوازم یدکی واحدهای تولیدی با مساعدت ترخیص کشده و با اخذ تعهد برای این کالاها اجازه می دهیم که کالاها را ترخیص کنند.

انتهای پیام / ا

برچسب ها: ترخیص کالا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.