مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: کف سازی بازار تاریخی زنجان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  از کف سازی تیمچه چهار دری تا ورودی قیصریه بازار تاریخی زنجان خبر داد و گفت: این مرمت‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای است که بین شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان منعقدشده و این پروژه به‌صورت مشارکتی به‌منظور ساماندهی، اصلاح و کف‌سازی بازار زنجان انجام می‌شود.

او افزود: کف سازی راسته قیصریه در سال ۱۳۹۷ انجام شد و امسال نیز ۳ راسته امامزاده، میوه‌فروشان و عبدالعلی بیگ که نیازمند کف سازی اضطراری هستند، از سوی شهرداری انجام می‌شود.

ارجمند بابیان اینکه کف سازی تیمچه ۴ دربی تا ورودی قیصریه بازار زنجان توسط شهرداری و تحت نظارت کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی استان زنجان در حال انجام است، ادامه داد: این کار به‌صورت سنگ‌فرش انجام می‌شود تا با هویت تاریخی بازار زنجان همخوانی لازم را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: تلاش می‌شود تا نسبت به گذشته در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی زنجان گام‌های محکم‌تری برداشته شود و به طور قطع این هدف به همراهی شهرداری و شورای شهر با میراث‌فرهنگی تحقق‌یافته و معضلات و مشکلات بازار تاریخی زنجان با همکاری و تعامل همه‌جانبه برطرف خواهد شد.

او افزود: برای کف‌سازی سایر راسته‌ها بررسی‌ها انجام و برآورد‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که تحقق این مهم چشم انداز بهتری را در این حوزه به وجود می‌آورد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.