رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان مهمترین اصل برای مقابله با کروناست و اگر از این موضوع غافل شویم، قاعده را باخته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تنور نبرد با کرونا همچنان در خراسان جنوبی داغ است و آتش این جنگ هنوز میل به خاموشی ندارد.

میدان داری کرونا در این رزم به دلیل غفلت‌هایی است که از سوی مردم انجام می‌شود و در آخر هم نیزه کرونا جان خودمان را می‌گیرد.

دورهمی های خانوادگی را کم کنیم

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: بیشترین خطر ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی وجود دارد و اگر بتوانیم در این شرایط دورهمی برگزار نکنیم، شکست کرونا ساده‌تر خواهد بود.

او ادامه می‌دهد: در پارک‌ها افراد زیادی هستند که علی رغم خاموشی پارک در شب تفریح می‌کنند و حتی یک ماسک هم نمی‌زنند که این امر خطرات بسیار زیادی دارد.

این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: من هر هفته یک بار بچه هایم را می‌بینم و جرأت نمی‌کنم نوه‌های خودم را به خاطر شرایط کرونا ببوسم، زیرا احتمال دارد ناقل کرونا باشم و آن‌ها را هم آلوده کنم.


بیشتر بخوانید


او عنوان می‌کند: باید این موضوع را بپذیریم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک اصل اجتماعی است که همه ما ملزم به رعایت آن هستیم؛ غفلت از انجام اصول بهداشتی بسیار مضر است.

این شهروند می‌گوید: اگر می‌خواهیم ترمز کرونا را بکشیم، باید واکسن تزریق کنیم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را هم مدنظر داشته باشیم تا سریع‌تر بتوانیم این بلا را از بین ببریم.

تیغ کرونا نفس ۳ نفر دیگر را برید

آمار‌های کرونا در استان خبر از این می‌دهند که هنوز هم باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پای بند بود و کرونا را ناتمام دانست.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۲۰۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۴ بیمار جدید شامل ۲۰ بستری و ۴۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از تعداد ۶۴ بیمارکرونایی ۳۲ مورد از بیرجند، فردوس ۱ مورد، زیرکوه ۲ مورد، سربیشه ۵ مورد، طبس ۹ مورد، قاین ۸ مورد، خوسف ۳ مورد و نهبندان ۴ مورد جدید شناسایی شدند.

مهدی زاده اظهار کرد: همچنین از ۱۷۶ تست سریع کرونا ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۲۲ نفر کرونا مثبت اند.

او گفت: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۰ نفر نامساعد است.

مهدی زاده عنوان کرد: ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۸۹ بیمار شامل ۵۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۵۳۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۸۴ هزار و ۷۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۰ هزار و ۷۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا درخراسان جنوبی تا امروز ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ نفر واکسن نوبت اول و ۱۵۷ هزار ۳۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.