مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت : از ابتدای امسال با اجرای هفت طرح آبیاری تحت فشار ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیاوش کهزادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت : برای اجرای طرح‌ها در مجموع هفت میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال یارانه از سوی دولت پرداخت شده است.

او گفت: هم اکنون ۱۸ طرح به مساحت ۳۰۰ هکتار طراحی و آماده اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با بیان اینکه اعتبار بلاعوض برای کشاورزان متقاضی اجرای سیستم‌های بارانی در امسال افزایش یافته است، افزود: برای اجرای هر هکتار ۱۸۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال اعتبار بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شو. د.

کهزادی افزود: از ابتدای اجرای طرح سیستم‌های آبیاری تحت فشار تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۳۲ هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان به این سیستم‌ها مجهز شده است.

او ادامه داد: قبل از سال ۸۷ فقط ۴۱۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی روانسر به سیستم‌های تحت فشار مجهز بود که اکنون به مرز ۶ هزار هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی رویه خاک، کنترل پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

واحدهای صنفی متخلف معرفی شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرپل‌ذهاب گفت: ۱۵۳ واحد صنفی متخلف در بازرسی صورت گرفته توسط تیم‌های نظارتی این شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

یوسف نظری افزود: این تعداد واحد متخلف در نتیجه چهار هزار بازرسی صورت گرفته از واحد‌های صنفی سرپل ذهاب در ۶ ماه اول امسال است که واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل ۱۵۳ فقره پرونده در مجموع به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او مهم‌ترین تخلفات واحد‌های صنفی را عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت بر روی کالا‌ها و گران فروشی اعلام کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرپل ذهاب گفت: با هدف جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، نسبت به انجام گشت‌های مشترک و بازرسی از واحد‌های صنفی اقدام و با اخلاگران اقتصادی برابر قانون به شدت برخورد می‌شود و در این راستا علاوه برگشت‌های روزانه، ۱۵۲گشت مشترک هم انجام شده است.

نظری ادامه داد: در حوزه مقابله با قاچاق کالادر ۶ ماه اول امسال در مجموع ۱۸ پرونده تشکیل شده و کشف و توقیف ۱۸۶هزار نخ سیگار به ارزش ریالی ۱۳میلیون تومان نیز از اقدام‌های انجام شده است.

او افزود: در حوزه نانوایی‌ها نیز در نتیجه ۳۵ گشت صورت گرفته با تشکیل ۲۲ پرونده، ۳۸ مورد تخلف به ارزش پنج میلیون تومان انجام شده است.

او گفت: مردم می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدت و تجارت اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

استقرار اداره راه و شهرسازی خواسته و مطالبه مردم است

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: با توجه به وسعت و نیاز شهرستان، استقرار اداره راه و شهرسازی خواسته و مطالبه مردم این شهرستان است.

یدالله شکری افزود: امیدواریم با استقرار این اداره مردم ثلاث باباجانی خدمات بهتری در زمینه‌های راه و مسکن دریافت کنند و از تردد‌های مردم این شهرستان به شهرستان همجوار و مرکز استان جلوگیری شود.

او ادامه داد: با توجه به وجود مرز و بازارچه مرزی شیخ صله در ثلاث باباجانی، روزانه حدود ۲۵۰ کامیون از محور‌های مواصلاتی این شهرستان تردد می‌کنند و این موجب خسارت به زیرساخت‌های شهری شده و ضرورت دارد کمربندی اصلی شهر تازه آباد احداث شود.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: احداث تونل سیاه طاهر در حوزه استحفاظی این شهرستان یکی دیگر از اقدامات ارزنده‌ای است که در شهرستان در حال انجام است و انتظار می‌رود با تزریق اعتبار و تامین مالی، این پروژه در آینده نزدیک به اتمام برسد و حدود ۴۰ نقطه حادثه خیز در این مسیر حذف شود.

شکری بر تثبت ترانشه گردنه سیاه طاهر قبل از شروع بارندگی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: تسریع در تهیه طرح تفصیلی شهر تازه آباد و برطرف شدن مسائل حقوقی اراضی شهر ازگله از دیگر مطالبه‌های مردم است.

او با بیان اینکه هنوز در بخش زیادی از ساختمان اداری شهرستان که بر اثر زلزله آبان ۹۶ تخریب شده اند بازسازی صورت نگرفته است، گفت: مردم شهرستان ثلاث باباجانی همواره وفادار به نظام و انقلاب بوده اند و در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری مشارکت بالایی داشتند و انتظار می‌رود مدیران همواره برای محرومیت زدایی و ارتقای شاخص‌های توسعه اقدامات پر رنگ تری را داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.