مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۶۰۷ تن خوراک دام و مکمل آبزیان و انواع فرآورده‌های خام دامی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در سال جاری با هدف ارزآوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی، حجم صادرات فرآورده‌های خام دامی به خارج از کشور، با وجود مشکلات و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان، اداره کل دامپزشکی با تسهیل در امر صادرات و رعایت تمامی پروتکل‌های بین المللی در ۶ ماه نخست امسال مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای را برای چند قلم فرآورده خام دامی صادر کرد.

ورمقانی افزود: صادر کنندگان با استفاده از این مجوز‌ها توانستند در مدت یاد شده ۱۸ محموله ماهی قزل آلای منجمد و تازه به میزان  ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد و تازه را از استان صادر کنند.

او اضافه کرد: ۲ محموله خوراک دام و مکمل آبزیان به مقدار ۳۲۰ هزار کیلو گرم و یک محموله هزار لای نمک سود شده به وزن ۱۰ هزار و ۶۸۰ کیلو گرم در مجموع به مقدار ۶۰۷ هزار و ۹۴۸ کیلو گرم هم از استان به کشور‌های خارجی صادر شد.

ورمقانی یادآور شد: کشور‌های روسیه، ارمنستان، عراق و پاکستان مقصد صادرات فرآورده‌های خام دامی کردستان بوده اند و رشد قابل قبولی در میزان صاردات را شاهد هستیم.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که تولید سالانه آن حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.