دستگاه شتاب دهنده خطی جهت پرتو درمانی سرطان در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دستگاه شتاب دهنده خطی جهت پرتو درمانی در بیمارستان تخصصی درمان سرطان آیت الله خوانساری اراک به بهره برداری رسید.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای بهره برداری از این دستگاه که به بروزترین تکنولوژی دنیا مجهز است ۳ و نیم میلیون یور اعتبار صرف شده است.

جمالیان افزود: در این دستگاه شتاب دهنده خطی با نام ورسا اچ دی (versa HD) از بروزترین تکنولوژی تولید پرتو اشعه ایکس با انرژی بالا استفاده شده است.

او اضافه کرد: با کمک این دستگاه شتاب دهنده، اجرای تکنیک‌های جدید و بروز پرتو درمانی همسو با کشور‌های توسعه یافته دنیا امکان پذیر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با این دستگاه پرتو درمانی، درمان بیماران مبتلا به سرطان بادقت بسیار بالا و عوارض کم نسبت به دستگاه‌های نسل قدیم انجام خواهد شد.

او ادامه داد: با تجهیز بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به این دستگاه علاوه بر خدمات دهی به بیماران استان مرکزی به بیماران استان‌های همجوار و غرب کشور هم خدمات ارائه می‌شود.

مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک مرکز تخصصی درمان بیماران سرطانی در غرب کشور است که در آن علاوه بر درمان فوق تخصصی سرطان که شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی، تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی و تصویربرداری می‌شود خدماتی، چون اندوسکوپی، کلونوسکوپی، ماموگرافی و تشخیص زودهنگام سرطان هم به بیماران ارائه می‌شود.

درمانگاه هاى سرطان و خون و سایر خدمات سرپایی تخصصی از جمله داخلى، عفونى، قلب و گوارش از دیگر خدمات بیمارستان آیت الله خوانساری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.