گام‌های ترکیه برای ساخت راکتورهای هسته‌ای جدید

رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور برای ساختن راکتور‌های هسته‌ای جدید در استان سینوپ گام‌های جدیدی برمی‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: پروژه انرژی هسته‌ای در استان «سینوپ و تراکیا» به کاهش قیمت انرژی و افزایش قدرت انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند و نیروگاه هسته‌ای «آک کویو» که در حال حاضر در حال ساخت است الگویی برای دیگر نیروگاه‌های در دست احداث خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: کشور ما ۱۳۰۰۰ مهندس متخصص در زمینه انرژی هسته‌ای بدست آورده است و این تعداد بیشتر هم خواهد شد و ایستگاه‌های دوم و سوم نیز به زودی احداث خواهند شد و نیروگاه آک کویو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌گردد و سه واحد دیگر نیز بعد از آن شروع به کار خواهند کرد.

پروژه آک کویو در حوالی روستای یانیشلی در منطقه گولنار استان مرسین احداث شده که یکی از استان‌های جنوبی ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه است. مرسین مجاور استان‌های آدانا، نیغده، کارامان، قونیه و آنتالیاست و از لحاظ امنیتی و میزان احتمال خطر حملات تروریستی در موقعیت خوب و حفاظت شده‌ای قرار دارد.

طرف حساب ترکیه برای احداث نیروگاه هسته‌ای و ساخت راکتور و کلیه بخش‌های فنی آن، شرکت روس اتم ROSATOM روسیه است. پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای آک کویوی ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد و نخستین واحد آن در می ۲۰۲۳ میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار