در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی ورزشکاران در خراسان رضوی جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی به یاری بیماران نیازمند می‌شتابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمیدرضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش فرآورده‌های خونی و ذخایر گروه‌های مختلف برای بیماران مختلف ورزشکاران خراسان رضوی رسم مردانگی اهدای خون را رقم خواهند زد.

وی افزود: ورزشکاران همیشه در کمک به هم نوع در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده اند این بار نیز از جامعه ورزش دعوت می‌کنیم در این پویش خداپسندانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی اجرا می‌شود شرکت کنند.

 سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که خون ماده‌ای است که هیچ جایگزینی ندارد و هر فرد با اهدای خون خود می‌تواند جان هم نوع خود را نجات دهد. سرپرست انتقال خون استان با بیان این مطلب که اهدای خون باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود و از این بابت اهدا کنندگان خون نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای مناسب خون خود را اهدا کنند.

اسلامی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، این پویش در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، گناباد، قوچان و کاشمر که پایگاه اهدای خون دارند نیز توسط هیات پزشکی ورزشی و با همراهی اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها انجام می‌شود.

پویش "اهدای خون ورزشکاران " در مشهد و شهرستان‌های استان در تاریخ ۳۱ شهریور ماه در محل‌های ذیل اجرا می‌شود:

۱-مشهد: پایگاه ثامن پارکینگ شماره ۴ حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست (نزدیکترین پایگاه به حرم مطهر رضوی،  از ساعت ۸ الی ۱۲

۲- مشهد: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) میدان تقی آباد- ابتدای خیابان دانشگاه- روبه روی خیابان کفایی، از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۸،

۳- نیشابور: خیابان امام خمینی- امام خمینی ۱۷ - کوچه قوامی

۴- تربت حیدریه: خیابان شهیدرجایی - نبش رجایی ۱۱،

۵- سبزوار: میدان شریعتی - بلوار سپاه پاسداران - جنب اداره اوقاف

۶- گناباد: میدان غدیر - امام خمینی ۲،

۷-  قوچان: بلوار مصلی - جنب درمانگاه تأمین اجتماعی

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.