آسفالت رینگ سوخت مرز رسمی پرویزخان و جاده منتهی به این مرز از ابتدای کمربندی تا ورودی با ۱۶ میلیارد تومان در دست اقدام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین در حاشیه بازدید از عملیات آسفالت جاده ورودی به مرز رسمی پرویزخان، گفت: عملیات آسفالت این جاده توسط مدیرکل راهداری و مدیرکل پایانه‌های استان کرمانشاه مرز در حال انجام است و در مراحل پایانی قرار دارد.

او افزود: این جاده باعث جداسازی تردد تانکر‌های سوخت با ماشین‌های صادراتی و روان سازی و تسهیل در ترانزیت و جلوگیری از حوادث برای ماشین‌های ترانزیت با دیگر خودرو‌ها می‌شود.

تاتار بیان داشت: همچنین آسفالت ورودی به مرز پرویزخان از ابتدای کمربندی تا ورودی از دغدغه‌های تجار و فعالان در مرز بود که با پیگیری راهداری آسفالت آن رو به پایایان است.

او بیان داشت: لاین ورودی به مرز پرویزخان یک هزار و ۸۰۰ متر طول و ۲۲ متر عرض دارد و رینگ سوخت و کمربندی پایانه مرزی پرویز خان نیز به طول ۸۳۱ متر و عرض ۲۰ متر است.

تاتار از اقدام‌های انجام شده را انجام عملیات خاکریزی و خاکبرداری، زیرسازی و اجرای یک لایه بتن RCC و روکش آسفالت نام برد که کارفرمای آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه است.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

گفتنی است :شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.