به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۳۹۶ کلنگ طرحی ریلی به زمین زده شد که قرار بود به ترانزیت در محور شرق کشور رونق ببخشد؛ طرحی با قابلیت جابه جایی ۳ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در سال.
باوجود اهمیت طرح ریلی مشهد-زاهدان، اختصاص قطره چکانی اعتبارات موجب شده تا این طرح تنها ۱۰ درصد در ۴ سال اخیر پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
طرح راه آهن مشهد- زاهدان ۹۰۰ کیلومتر طول و ۵۸ ایستگاه دارد که برای تکمیل آن به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/