ایران در صورت تجهیز مساحت بیابانی خود به سامانه‌های دریافت انرژی تابشی می‌تواند علاوه بر انرژی مورد نیاز خود، انرژی بخش‌های گسترده‌ای از منطقه را تأمین و در زمینه صدور انرژی برق فعال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بی شک در آینده‌ای نه چندان دور انرژی‌های تجدیدپذیر جایگاه مهمی در زمینه برای تامین انرژی بشر خواهند داشت.

بحران‌های ناشی از مصرف بی رویه سوخت‌های فسیلی توجه به این مقوله را روز به روز با اهمیت‌تر می‌کند و از طرفی با توجه به اجباری که بشر در حرکت به سمت انرژی‌های نو دارد می‌توان از این اجبار یک فرصت ساخت، زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر بستر‌های مناسب شغلی و سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید


منظور از انرژی‌های جایگزین انرژی‌هایی است که برای تولید شان از منابع بدون کربن استفاده می‌شود مثل انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، انرژی زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و ... که در این میان انرژی خورشیدی یکی از مهم‌ترین و پاک‌ترین انواع انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا است.

ایران کشوری است که به گفته متخصصان با وجود ۳۰۰ روز آفتابی در بیش از دو سوم آن و متوسط تابش ۵،۵ – ۴،۵ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز یکی از کشور‌های با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی معرفی شده است.

به گفته برخی از کارشناسان، انرژی خورشیدی گام را فراتر نهاده و در حالتی آرمانی ادعا می‌کنند که ایران در صورت تجهیز مساحت بیابانی خود به سامانه‌های دریافت انرژی تابشی می‌تواند انرژی مورد نیاز بخش‌های گسترده‌ای از منطقه را نیز تأمین و در زمینه صدور انرژی برق فعال شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار