معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: داشتن تست پی سی آر (PCR) منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن برای زائران اربعین الزامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: برای اعزام زائران به مراسم اربعین کربلا داشتن تست پی سی آر (PCR) منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن کرونا الزامی است.

حبیبی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال است که اربعین مظلوم واقع می‌شود و دلدادگان زیادی از زیارت محروم می‌شوند که در ایام ماه صفر دعا می‌کنیم تا این مانع با ریشه کن شدن ویروس برطرف شود.

او اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۵۶ موکب در قالب ۷۰۰ نفر به کربلا اعزام می‌شوند و ۴۴۰ زائر نیز از سوی اداره حج و زیارت در این مراسم شرکت خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: سفر زائران امسال به صورت هوایی است و داشتن «تست پی سی آر» منفی به زبان لاتین برای همه زائران الزامی است و این شرط از مطالبه کشور عراق است و شرایط کرونا ایجاب می‌کند که همه زائران باید دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند.

او اظهارداشت: از طریق ستاد اربعین کشور و استان‌های غربی مطلع هستیم که مرز‌های زمینی بسته است و مسئولان کشور‌های ایران و عراق تفاهم کردند که سفر امسال زمینی نباشد و همه باید از طریق مسیر هوایی به کربلا اعزام شوند.

معاون استاندار قزوین یادآورشد: ستاد عتبات و حج و زیارت برای اسکان زائران و تامین سایر نیاز‌ها هماهنگی لازم را انجام دهند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حبیبی گفت: بهتر است اطلاعات موکب‌ها و محل استقرار و خدماتی که داده می‌شود به صورت کتابچه‌ای تهیه شده و در اختیار زائران قرار گیرد تا امکان برخورداری از خدمات موکب‌ها تسهیل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.