زاکانی گفت:باید همبستگی حاکمیتی و حکومتی ایجاد و تلاش کنیم همه دستگاه‌ها نسبت به پیشرفت تهران به عنوان نظام اسلامی دغدغه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه با سردار اشتری فرمانده ناجا گفت:هدف جدی شهرداری تهران به عنوان نزدیک‌ترین سطح خدمت گذاری به مردم این است که توجه به شعار‌های انقلاب داشته باشد و معنویت را در شهر در عمل و پیشرفت همه جانبه را به نمایش بگذارد. در سیر تکاملی جمهوری اسلامی، دولت سازی و الگو سازی در خطه شهر تهران باید انجام‌شود، تهران که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک کشور است و اگر تهران درست شود و شعار‌های انقلاب در آن به عینیت برسد، نمونه‌ای از کار آمدی نظام جمهوری اسلامی است و اثراتی که تهران می‌تواند بگذارد اثرات فرا مرزی است و این چیزی است که همه ما مردم تهران باید مسئولیت پذیرب خاصی داشته باشیم.

وی افزود:وقتی به شهر توجه می شود و از یک پنجره یک شهر را میبینیم و از پنجره‌ی دیگر هم شهری دیگر را، این کار بی عدالتی و بی هویتی است.

زاکانی افزود:ما سرمایه‌های اجتماعی را باید بالا ببریم و علت آن هم نوع خدمت گذاری‌های ما است که اگر خدمات خود را در عین سلامت انجام دهیم و اعتماد مردم را به دست آوریم در واقع مهم به میدان آوردن مردم است و باید فکر و ذهن و قابلیت‌های عملی و نهایتا اعتبار آن‌ها را در نظر بگیریم. مردم به میدان کار نمی‌آیند مگر اینکه اعتماد کنند و اعتماد نمی‌کنند مگر اینکه نوکری ببینید.

وی گفت: در شهرداری مشکلات بسیار زیادی وجو‌د دارد. تا پایان امسال ۸۴ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و امسال باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کنیم و البته حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان طلب داریم؛ بنابراین عقب افتادگی در منابع مالی وجود دارد، اما این‌ها به معنای انسداد در انجام کارها  نیست.

وی گفت:شهر ظرفیت‌های بسیاری دارد و آنقدر راه وجود دارد که ما در بن بست قرار نگیریم. تا به اینجا توجه به طور متمرکز به روی کالبد شهر بوده، اما وظیفه ما این است که توامان توجه مان به کالبد و روح شهر درکنار هم باشد.

وی افزود:باید همبستگی و هم داستانی حاکمیتی و حکومتی را ایجاد کنیم و تلاش کنیم که همه دستگاه‌ها نسبت به پیشرفت تهران به عنوان نماد نظام اسلامی دغدغه پیدا کنند به نظر من ناجا از ما جدا نیست و همبستگی با کف جامعه و مردم دارد.

زاکانی در ادامه گفت:ما یک برنامه یک ساله و دوساله و چهارساله تنظیم کردیم که برنامه کوتاه مدت یک ساله را مطرح می‌کنم که مربوط به ایجاد قرارگاه‌های خدماتی است که قرارگاه اول ناظر به خدمات اجتماعی است و مردم باید تغییرات شهر را در بخش پسماند مثل رفت و روب و خرده ریزه‌های مصالح ساختمانی و نگهداری فضای سبز مشاهده کنند و بتوانیم یک آسایش حداقلی را برای مردم ایجاد کنیم و قرارگاه دوم ناظر به فضای اجتماعی است، ۲۱ هزار معتاد متجاهر داریم و حضور کودکان کار و زباله گردان در شهر وهن نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد:ما به دنبال قرارداد اجتماعی با ناجا هستیم که جلوه بهتری به شهر دهیم که هدف بازگشت به اجتماع است.

شهردار تهران با تاکید بر ایجاد اتحاد گفت:صحبتی را با وزیر بهداشت و رئیس جمهور داشتیم و نامه‌ای را تنظیم کردیم که دستورش داده شده است و ما می‌خواهیم که سرمایه‌های کشور و درواقع سرمایه‌های مردم را به میان آوریم. درواقع کمک‌های مردم نیاز است و با این اتحاد می‌توانیم به نتایج مطلوب برسیم. به قولی یک دست صدا ندارد و امیدواریم که کانون مشترکی به وجود آید.

وی  گفت: اساس کار شهرداری در این دوره توجه به الگوسازی و ساختن کلانشهر تهران به عنوان الگوی کلانشهر‌های جهان اسلامی، آسایش درونی  امنیت ، سلامت،  هویت  ایرانی و اسلامی است تا  شهروندان آسوده باشند وکالبد شهر در خدمت شهروندان قرارگیرد در حوزه‌های کالبدی و روح و نرم افزار شهر باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. وقتی از این منظر نگاه میکنیم، همکاری بین ناجا و شهرداری معنای فوق العاده بالایی پیدا می‌کند و ما امروز مفتخر بودیم در خدمت سرداران باشیم..

زاکانی تصریح کرد:مسائل متعددی در مجموعه شهر و مدیریت شهری وجود دارد که امیدواریم خدمات متفاوت بین ناجا و شهرداری روز به روز، رو به افزایش باشد و بتوانیم خادم مردم باشیم.

ماحصل جلسه این بود تا سه تا کار گروه تشکیل شود که یک کار گروه ناظر بر حوزه اجتماعی و توسعه امنیت در شهراست که با توجه به زحماتی که ناجا می‌کشد این کار گروه می‌تواند جامعه را به یک جامعه زیست پذیرتر تبدیل کند ؛ حوزه دوم راهور و ترافیک و حمل و نقل است که به هیچ وجه نمی‌شود شهرداری را از آن جدا کرد و یک پیوستگی فرایندی میان آن‌ها وجود دارد ما در نظر داریم کارگروهی را ایجاد کنیم و امیدواریم این کارگروه‌ها نتایج مطلوبی داشته باشد.

زاکانی درباره کارگروه سوم توضیح داد:کارگروه سوم در خصوص رفع مشکلاتی است که بین ناجا و شهرداری وجود داشته و از سابق باقی مانده بود و ایجاد تسهیلات برای مأموریت بهتر دوطرف در ناجا و در شهرداری که انشالله به بهترین شکل صورت بگیرد و ما بتوانیم در اسرع وقت شرایطی برای جامعه داشته باشیم که نفع آن را مردم ببرند و لبخندش بر لبان مردم جاری شود و ما از لبخند مردم لذت ببریم.

در ادامه جلسه سردار اشتری فرمانده ناجا گفت:امیدواریم که یک سری کار هماهنگ باشد و یک شروع و یک کار جدید و ور منفعت برای مردم داشته باشیم و نتیجه آن را ببینیم آنچه که برای ما در دوره‌ای که مسئولت داریم می‌ماند این است که مردم رضتیت داشته باشند و‌ما نیز سرباز مردم و وطن باشیم که در این‌ها عاقبت به خیری خواهد بود.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار