عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیمه نوسانات برق مشترکان گفت: تا حالا دو بار مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعیهای برق برگزار شده، اما متاسفانه هیچ نتیجهای نداشته است.
او افزود: بار اول مناقصه در تاریخ ۱۲ مرداد برگزار شد، اما هیچ بیمهای شرکت نکرد. در مناقصه دوم که ۱۶ شهریور پاکت آن باز شد، تنها یک بیمه شرکت کرد که آن هم مدارک کاملی ارائه نداد و عملا مناقصه به نتیجه نرسید.
یاقوتی ادامه داد: امروز هم برای بار سوم این مناقصه برگزار میشود. چنانچه باز هم شرکت بیمهای در آن حاضر نشود، خارج از این فرآیند پیمانکار مشخص خواهد شد.
او ادامه داد: در سالهای گذشته تعداد کمتری از مردم از این امتیاز اطلاع و مراجعه کمتری برای دریافت این خسارت داشتند. اما حالا به واسطه اطلاع رسانی که شرکت توانیر در ماههای گذشته انجام داده، بیشتر مردم از این فرصت مطلع هستند. به همین دلیل پیش بینی میشود که مراجعات مردم برای دریافت خسارت بیشتر باشد.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر ادامه داد: همچنین قیمت لوازم خانگی در یک سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و در نتیجه شرکت بیمهای باید خسارت سنگینی را بابت خراب شدن وسایل برق پرداخت کند. این در حالی است که حق بیمهای که از مشترکان دریافت میشود، هیچ تغییری نکرده است. به همین دلیل شرکتهای بیمهای مدعی هستند که شرکت در این مناقصه برای آنها توجیه و صرفه اقتصادی ندارد.
این مقام مسئول در صنعت برق گفت: در سال ۱۳۹۱ بیمه دانا و در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بیمه دی به عنوان شرکت بیمهگر مشترکان برق در مناقصه برنده و انتخاب شدند.
یاقوتی در پایان تصریح کرد: در واقع امروز پاکت مناقصه باز می شود و قرار است اسناد بازرگانی منقصات خود را انجام دهند که سپس در نهایت در این مناقصه یک شرکت بیمه گر انتخاب خواهد شد که بعد از آن خسارت مشترکان نوسانات برق پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/