مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد؛

راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در آبفای قم

جان صادق پور از راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، جهت شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR به منظور بررسی وضعیت ویروس در شبکه‌های آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: پایش و اندازه‌گیری این ویروس در شبکه‌های آب و همچنین پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب و همچنین پسابی که وارد محیط زیست می‌شود، عنوان کرد: با شناسایی و اندازه‌گیری مقدار ویروس کرونا، می‌توان ظرفیت مناسبی برای پیش‌بینی میزان شیوع بیماری در مناطق شهری به دست آورد.

جان صادق پور با بیان اینکه روش PCR به تشخیص مولکولی ماده ژنتیکی ارگانیسم‌ها در آب می‌پردازد،بیان کرد: این روش دارای مزایای منحصر به فردی است که از آن جمله می‌توان به دقت و سرعت بسیار بالاتر نسبت به روش‌های متداول آزمایشگاهی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب برای سازمان‌های متولی بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: در همین راستا آبفای استان اقدام به راه‌اندازی این آزمایشگاه برای شناسایی این ویروس در آب و فاضلاب کرد.

جان صادق پور در ادامه تاکید کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های آب و پساب، تاکنون هیچ گونه آلودگی از لحاظ ویروس کووید ۱۹ مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان با اشاره به نظارت کامل و دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب تصریح کرد: روزانه آزمون‌های مختلف میکروبی، فیزیکی وشیمیایی و کلرسنجی به منظور اطمینان از سلامت آب بر روی شبکه و تاسیسات انجام می­شود ضمن اینکه حساسیت بر روی سلامت آب از زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار