پنبه دانه پور گفت: باید با حمایت از صنایع خرد، توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع پایین دستی و بالادستی و بخش خصوصی به کاهش بیکاری کمک کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر گفت: اشتغال یک موضوع پایه و اساسی است که باید زیرساخت‌های لازم برای رونق آن مهیا شود تا جامعه بتواند از آن بهره‌برداری کند و این مستلزم مشارکت و تعامل بین دستگاه‌ها و ادارات مربوطه است.

او با بیان اینکه ظرفیت دولت برای استخدام محدود است و به ناچار باید از راهکار‌های دیگری مانند حمایت از صنایع خرد، توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع پایین دستی و بالادستی و بخش خصوصی به کاهش بیکاری کمک کنیم، افزود: ظرفیت بنیاد برکت در شوشتر بسیار مفید و موثر است و باید از آن حداکثر استفاده جهت اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال در شهر و روستا را دریافت کرد.

پنبه دانه پور بیان داشت: مجموعه ارتش وظیفه‌اش پاسداشت از مرز‌ها و کشور در برابر خطرات است، اما اینکه مردم در مسئله‌ای دچار مشکل هستند طبق فرامین رهبری ورود کرده و نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنند بسیار ارزشمند است. این مسئله را غیر از اشتغال در سیل و زلزله و کرونا نیز از ارتشیان عزیز دیده‌ایم.

فرماندار شوشتر ادامه داد: ارتباط مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تیپ ۴۵ خوب و سازنده است و باید بین دستگاه‌های دیگر که در مسئله اشتغال باهم مرتبط هستند، تقویت گردد تا این مشارکت به رونق اشتغال منجر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف هستند موضوع رفع موانع تولید را در بخش مربوط به خود مدنظر داشته باشد و آرشیوی از تمام موانع که تولیدکنندگان اعلام می‌کنند از سوی مسئولان تهیه شود تا شورای اشتغال و فرمانداری آن‌ها را پیگیری کنند. رفع موانع تولید از سفارشات مقام معظم رهبری است و باید به جد دنبال شود.

او گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز علمی قوی و دارای نخبه در شوشتر نسبت به شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان اقدام کند تا بتوان با استفاده از آن نسبت به توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار