مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان مطرح کرد؛

صدور بیش از ۶۸ هزار سند مالکیت روستایی در زنجان

خواجه ای گفت: میانگین صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی در استان زنجان ۷۴/۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: تاکنون  ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۷ هزار و ۴۷۰ فقره صدور سند برای واحد‌های مسکونی شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در استان زنجان صادر شده است.

او افزود: میانگین صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستای ۷۴/۱ درصد در استان زنجان بوده و این میانگین در کشور ۶۳/۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه برتر در زمینه صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی و شهری طی چندین سال متولی، ادامه داد: در راستای اجرای قانون الحاق و حمایت از ساماندهی مسکن، از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۸ هزار و ۴۹ سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی شهری و روستایی در این استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، هدف اصلی صدور سند مالکیت روستائیان را ثبت مالکیت با هدف ارائه دقیق آمار و  حل اختلاف‌های ملکی دانست و ادامه داد: صدور اسناد مالکیت پشتوانه‌ای محکم برای گرفتن تسهیلات بانکی و ضمانتی برای راه‌اندازی مشاغل پایدار، توسعه اشتغال و تولید هستند که ایجاد این مشاغل سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و پیشگیری از حاشیه‌نشینی در اطراف شهر‌ها و حتی مهاجرت معکوس به روستا‌ها می‌شوند.

خواجه‌ای گفت: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه کردن این سیاست، ابزار و روش‌های مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.